vacker? ful?

Sitter här och lyssnar på gammal musik och dricker lite vin och funderar lite på dagens samhälle vi lever i. jag blir ledsen när jag tänker på hur många tjejer som mår dåligt för att dom inte känner sig vackra nog, det är synd att vi ska behöva känna att vi har massa måsten för att vi ska passa in. Det är smink hit och dit, det ska fyllas på här och tas bort där. Jag blir verkligen ledsen när jag tänker på hur alla tjejer sitter och kollar på modellerna som är så smala att dom knappt orkar posera framför kameran ens. Varför ska vi behöva ändra på oss bara för att vi ska passa in och känna oss accepterade och speciellt känna oss älskade och vackra, varje dag ser jag tjejer som har så mycket smink så jag nästan undrar hur dom ser ut under allt det där kladdet. Jag undrar hur många av alla världens tjejer som egentligen är nöjda med sitt uttseende och jag undrar hur dom ser ut? jag förmodar att alla dom är vackra på sitt sätt. Vad är vackert? vem bestämmer det? är det du? eller är det median? eller är det rent ut sagt jag själv? Vad är dagens ideal egentligen? Jatg vill samla alla världens tjejer,kvinnor,flickor och bara krama om er och säga att alla är ni unika, och alla är ni VACKRA! kom ihåg tjejer, DU ÄR VACKER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback