Snygg eller Ful?!

Linn(http://ffamousunknown.blogg.se/) skrev ett väldigt intressant inlägg i hennes privata bloggdel, som jag tänkte och skriva lite om.


Varför kan man bara inte få må bra?! Varför är det så svårt? Om det inte vore för alla jäkla måsten i den här världen så kanske man hade mått liiiite mättre. Man söker efter perfektion men man finner den aldrig, alltid är det något som inte ser eller känns bra. Jag önskar att jag fick EN dag där jag kunde känna mig ganska okej, att tröjan sitter okej eller att håret faktist ligger som det ska, och att jag för en gång skull såg mig själv som vacker. Varför ska modellerna som sitter i en jävla busskur få bestämma hur man ska se ut och för den delen må, ska jag behöva må dåligt för att hon på bilden där är säkert 30 kg lättare än mig men hon ler ju hon måste vara lycklig? Ibland är livet så otroligt jäkla orättvist, men vad får jag för att jag sitter här och gnäller? Inte ett skit, men varför ska man behöva må så här i en värld där alla ska få må bra och ha ha ett hyffsat okej bra liv. Alla födds inte som fotomodeller, inte ens en tredjedel endå sitter man här och mår som man gör, men jag tror att alla har något vackert i sig. Men vad säger att man är lycklig bara för att man är snygg? Jag tror inte det har någon betydelse vare sig man är snygg eller mindre snygg, jag tror sammhället måste ändra syn för oss kvinnor och få oss att inse att man kan vara vacker fast man inte ser ut som en barbie!

 Vore livet enklare om man var snygg?

Kommentarer
Postat av: Linn

Jättebra skrivet.

Men jag tycker alla borde känna sig lyckliga, och må bra i deras kroppar. Även om de är modeller eller bönder eller tv-hallåor eller whatever. Det är man värd..

Postat av: Linn

Jao, skönheten kommer innefrån!

2008-08-10 @ 22:37:05
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/
Postat av: Isabella

Ja det är klart hon kan må lika dåligt, men jag själv mår bättre psykiskt när jag känner mig snygg. Vissa dagar känner man sig hur ful som helst och då mår man ju förjävligt, man ska inte jämföra sig med andra iaf.

2008-08-10 @ 22:42:57
URL: http://thefabulouslifee.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jaja, jag ville bara göra henne gladare. Vill inte att någon ska må dåligt :) butbut, shit the same. Jag fattar vad ni menar :]

2008-08-10 @ 22:52:25
URL: http://thefabulouslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback